Ένα ακόμα όπλο στο οπλοστάσιο των υποψηφίων που αναζητούν εργασία. Αποτελεί πολύτιμο σύμμαχο ιδιαίτερα αν ο υποψήφιος είναι νέος με μικρή ή ακόμη καθόλου προϋπηρεσία.
Στην συστατική επιστολή θα πρέπει να αναφέρονται εκτός από τις επαγγελματικές δεξιότητες, οι συναδερφικές σχέσεις καθώς και οι σχέσεις συνεργασίας με συναδέλφους και προϊσταμένους.
Ο ενδιαφερόμενος για συστατική επιστολή πρέπει να ζητήσει από τους προϊσταμένους του, τον εργοδότη του (εάν η επιχείρηση που εργάζεται είναι σχετικά μικρή), ή ακόμα και τους καθηγητές του (σε περίπτωση που αυτός είναι τελειόφοιτος ή απόφοιτος) να του υπογράψουν την επιστολή.
Παρά το γεγονός ότι η ελληνική αγορά αλλά και τα εκπαιδευτικά ιδρύµατα της χώρας µας είναι εξοικειωµέναµε την έννοια των συστάσεων, η ζήτηση µιας συστατικής επιστολής από ένα φοιτητή που ενδιαφέρεται για συνέχιση σπουδών του, ή από έναν πτυχιούχο που ενδιαφέρεται για µια συγκεκριµένη θέση εργασίας, προκαλεί άγχος και συχνά οδηγεί σε σπασµωδικές κινήσεις µε αµφιβολία, έως και αρνητικά αποτελέσµατα.
Οδηγίες σύνταξης:
• Εξ ορισµού, η συστατική επιστολή αποτελεί εµπιστευτικό έγγραφο. Γι αυτό θεωρείται αδιανόητο να προσκοµίζει ο ίδιος ο ενδιαφερόµενος τις συστατικές επιστολές που τον αφορούν. Έτσι, αν και εφόσον ζητηθεί συστατική επιστολή, αυτή πρέπει να αποστέλλεται απευθείας στον ενδιαφερόµενο εργοδότη ή καθηγητή από άτοµο που την έχει συντάξει και/ ή την έχει υπογράψει, ή εναλλακτικά. να κατατίθεται από τον υποψήφιο σε
σφραγισµένο φάκελο.
• Η αξία µιας συστατικής επιστολής έχει να κάνει µε:
1) την ηµεροµηνία σύνταξης της η οποία πρέπει
να είναι πρόσφατη.
2) την επίσηµη καταγραφή της ταυτότητας του ατόµου που δίνει τις συστάσεις. Αυτό σηµαίνει πως η συστατική επιστολή πρέπει να υπογράφεται µε στυλό και σε επιστολόχαρτο του φορέα που
εκπροσωπεί αυτός που την συντάσσει.
3) τον τονισµό των τυπικών προσόντων και των χαρακτηριστικών προσωπικότητας που απαιτούνται για την κάλυψη της θέσης που
ενδιαφέρει.
• Ορισµένα ζητήµατα χρειάζονται προσοχή. Έτσι, δεν πρέπει στη συστατική επιστολή να γίνεται καµία διάκριση σε σχέσηµε την εθνικότητα, το φύλο, τη θρησκεία, την ηλικία, την εµφάνιση, τις ειδικές ανάγκες, τις πολιτικές απόψεις ή την οικογενειακή κατάσταση ενός φοιτητή-ενδιαφερόµενου.